Devonské moře podle usazenin na Hradech u Brna ( svrchní frasn, zóna rhenana; Lesní lom), malba J. Hladila z r. 1975, olej na kartonu, 55×37cm.

Vlevo v popředí je velký stromatoporoid (Actinostroma, demospongie, mořská houba), na poškozených místech jsou keříčkovité povlaky bakterií (Renalcis) a dutiny po vrtavých houbách Entobia jsou obydleny gastropody bez ulity. Před gastropody jsou tyčinkovité mořské houby Amphipora, napravo od nich je rugózní korál Disphyllum, připomínající sasanku. Dále vpravo vidíme kulaté trsy korála rodu Alveolites a na ploché větvi tabulátního korála Coenites se usadila temná a silná větev tabulátního kolára Thamnopora boloniensis langi.

Vpravo je velký trs koloniového rugózního korála Phillipsastraea obklopený větévkami rodu Scoliopora a Thamnopora. Růžovými trychtýřky jsou znázorněny mechovky.

Na korálovém trsu vzadu jsou přichyceni malí brachiopodi. V sedimentech jsou hojné zuby malých žraloků Phoebodus, ale i řada jiných. Imaginace této skutečnosti je dána drobným žralokem (Cladoselache) pátrajícím po potravě. Mohl by vyplašit nebo nachytat ve vodě drobné členovce, červy nebo kondonty (strunatce podobné sliznatkám) a jistě i organizmy, které zatím jako zkameněliny neznáme.