Kvercetin na zhubnutí?

Publikováno: Vesmír 77, 177, 1998/3
Rubrika: Aktuality

V rámci hledání potravinářských fyziologicky aktivních látek se Watanabeho tým z Hokkaidské univerzity pokusil v potravinách rostlinného původu identifikovat a izolovat inhibitory enzymu alfa-glukosidázy. Enzym katalyzuje poslední krok rozkladu uhlovodanů a látka, která by potlačovala jeho aktivitu, by mohla snižovat jejich vstřebávání při trávení. Význam takového inhibitoru lze vidět v lékařském využití při léčbě diabetických nebo obézních pacientů. Ne všechny inhibitory tohoto enzymu jsou vhodné k medicínskému využití vzhledem k jeho další důležité biologické funkci. Účastní se úpravy sacharidových složek povrchových receptorů, které jsou důležité v mezibuněčných interakcích. Tým izoloval pět aktivních frakcí z extraktu suchých listů Eucommia ulmoide. Velkým překvapením bylo, že nejaktivnější sloučeninou v testech byl kvercetin, flavonol běžně rozšířený v celé rostlinné říši. Lze předpokládat, že vstřebávání sacharidů ve střevech při redukční dietě dostatečně potlačí extrakt podávaný ve formě nápoje.

Článek ve formátu PDF: 1998_V175-177.pdf (68 kB)