Kosmologická konstanta v síti

Publikováno: Vesmír 78, 10, 1999/1
Rubrika:

Na pravidelnou rubriku o zajímavých místech na internetu zbylo v tomto čísle Vesmíru jen docela maličké místo. Nabízíme proto alespoň několik zajímavých adres, na nichž najdete doplňující informace týkající se kosmologické konstanty a věcí souvisejících. Zajímavé obrázky, grafy a informace o supernovách jsou na www-supernova.lbl.gov. Řada souborů je však ve formátech sice tradičních pro svět fyziků, ale již méně pro svět webu. Rozhodně budete potřebovat nástroje pro prohlížení postskriptu (ps i eps), ale třeba také TeXu. Snad ještě méně přívětivá je stránka cfa-www.harvard.edu/cfa/oir/Research/supern... Dlužno vysvětlit, že u textů s mnoha vzorci a nestandardními značkami je to asi opravdu nejjednodušší způsob zobrazení. Webový formát HTML by ty podivné znaky stejně nezobrazil správně (vyřešit to ale jde – viz super.colorado.edu/~michaele/lambda.html. Pokud si s postskriptem nevíte vůbec rady, doporučuji nahlédnout na www.cs.wisc.edu/~ghost, kde se dozvíte více a můžete zde získat i kvalitní prohlížeč postskriptu a jiný software.

Článek ve formátu PDF: 1999_V007-012.pdf (642 kB)