Jméno pro hvězdnatku

Publikováno: Vesmír 96, 65, 2017/2
Obor: Botanika

Vesmír spolu s Přírodovědeckou fakultou Univerzity Palackého v Olomouci vyzval veřejnost k pojmenování tří nových druhů rostlin, objevených českými botaniky v tropických deštných lesích Bornea. Během akce, která skončila 31. prosince jsme obdrželi 314 návrhů na pojmenování rostlin. V tuto chvíli je autoři objevů Michal Hroneš, Martin Dančák a Michal Sochor zkoumají. Výsledky zveřejníme na jaře. Prozatím přikládáme výběr ze vzkazů několika navrhovatelů, jež nám do redakce v průběhu projektu dorazily.

Redakce

Vážení objevitelé, s potěšením jsem přečetla informace o nalezení nových druhů rostlinek, dosud neznámých. Tomuto objevu zajisté předcházelo mnoho příprav, odborného studia i fyzické zdatnosti a vytrvalosti v prostředí tropů. Blahopřeji vám k dosaženému úspěchu a přeji ve vaší odborné činnosti mnoho dalších úspěchů.

Hana Drobníčková

Myslím, že to je naozaj veľmi dobrá akcia, ktorá dáva verejnosti veľmi unikátnu príležitosť prispieť do vedy svojimi nápadmi či kreativitou a ukazuje, že veda nieje len pre vyvolených, ktorí majú patričné vzdelanie, ale že vedcom môže byť ktokoľvek, kto rád báda, poznáva prírodu a miluje život. :)

Veronika Kučminová

Jsem studentkou oboru učitelství přírodopisu na UP, a tak je pro mě velkou ctí, že právě botanici z naší univerzity přišli s tak významným objevem. Ať už bude název pro hvězdnatky jakýkoliv, přeji mnoho úspěchů v další badatelské činnosti.

Marcela Petráková

Je velm i pěkné, že veřejnost tímto způsobem zapojujete do své práce, a zvyšujete tak zájem o úspěchy našich vědců. Mě to určitě zaujalo. Vaše práce má smysl.

Tereza Matušková