Cena profesora I. Babušky za rok 1997

Publikováno: Vesmír 77, 175, 1998/3
Rubrika: Aktuality

V pondělí 15. prosince 1997 udělily Česká společnost pro mechaniku a Jednota českých matematiků a fyziků již počtvrté Cenu I. Babušky za nejlepší práci v oboru počítačových věd. Cena je určena studentům a mladým vědeckým pracovníkům. V roce 1997 získal cenu Dr. Ing. Eduard Rohan z Fakulty aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni za doktorandskou dizertační práci Optimalizace tvaru rovinných elastoplastických těles.

Zároveň byla udělena další čestná uznání. Jako druhý se umístil Dr. Ing. Štefan Morávka z Fakulty aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni a Ústavu termomechaniky AV ČR s doktorandskou dizertací Podélný ráz tlustých válcových polonekonečných tyčí.

Na třetí a čtvrté místo zařadila hodnotitelská komise Ing. Gabrielu Tajčovou z Fakulty aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni za diplomovou práci Mathematical models of suspension bridges a Mgr. Petra Stupku z Matematicko-fyzikální fakulty UK v Praze za diplomovou práci Algoritmy pro řešení stlačitelného proudění.

Cena i uznání jsou udíleny každoročně a jsou spojeny s finanční odměnou.

Cenu roku 1994 založil významný český matematik Ivo Babuška (viz Vesmír 74, 115, 1995/2; Vesmír 75, 115, 1996/2; Vesmír 76, 476, 1997/8). Od podzimu 1968 působí ve Spojených státech amerických, nyní v Ústavu výpočetní a aplikované matematiky na Texaské univerzitě v Austinu. Nejnovější pocta, které se mu dostalo v České republice v roce 1997, je čestný doktorát Univerzity Karlovy.

Článek ve formátu PDF: 1998_V175-177.pdf (68 kB)